Q&A

Q&A








Veel gestelde vragen

In deze Q&A vind je alle antwoorden op veel gestelde
vragen.

 

Q: Wanneer ontvang ik mijn
app URL?

A: Je
ontvangt een nieuwsbrief met alle deelnemersinfo. In je bevestiging van inschrijving
staat op welke datum je deze nieuwsbrief ontvangt.

 

Q: Ik heb geen nieuwsbrief
met deelnemersinfo ontvangen. Wat moet ik doen?

A: Check
je spam-/reclame-box!

 

Q: Krijg ik een echt startbewijs?

A: Nee, je
ontvangt een virtueel startbewijs met je naam en nummer.

 

Q: Wat moet ik met het virtuele
startbewijs doen?

A: Je kunt
je virtuele startbewijs downloaden via de link in de nieuwsbrief. Als je dit startbewijs
print, kun je het opspelden als je gaat lopen. Je kunt het virtuele startbewijs
ook posten op social media.

 

Q: Ik heb geen email op mijn
telefoon. Wat moet ik doen?

A: Klik op
je computer op de link in de nieuwsbrief met deelnemersinfo; er opent een
internetpagina. Scan op deze pagina de eerste QR-code met je telefoon en
installeer de Racemap app op je telefoon. Scan vervolgens de tweede QR-code met
je telefoon en de app laadt je gegevens. Ga verder met stap twee uit de
app-instructie, die je hebt ontvangen in de nieuwsbrief met.

Q: Waar kan ik de Racemap
app downloaden en hoe start ik mijn activiteit?

A: De app
kun je downloaden in de
Google Play Store of in de App
Store
. Neem de
app-instructie, die je hebt ontvangen in de nieuwsbrief met deelnemersinfo,
zorgvuldig door.

 

Q: De app werkt niet. Wat
doe ik niet goed?

A: De
meest voorkomende oorzaken, waardoor de app niet werkt zijn:

       Je bent direct naar de app gegaan
en je hebt op het evenement geklikt. Het is echter de bedoeling dat je op de
URL in de nieuwsbrief klikt: deze leid je direct door naar jouw
deelnemersgegevens in de app.

       Je hebt de app geen toestemming
gegeven om je locatie te zien.

       Je telefoon staat op de
energiebesparende stand.

 

Het kan
ook zijn dat je eerder met een ander device, bijvoorbeeld een andere mobiel of
op een tablet, op de unieke URL hebt geklikt. Neem in dat geval
contact
met ons op. De URL kan namelijk slechts aan n device worden gekoppeld en moet
door ons opnieuw worden geactiveerd.

 

Q: Heb ik internetverbinding
op mijn telefoon nodig voor de app?

A: Ja,
voor het gebruik van de app is een internetverbinding nodig.

 

Q: Kan ik ook mijn
sporthorloge gebruiken?

A: Ja,
alle reguliere sports trackers (Strava, Runkeeper, Garmin, Polar, Suunto)
kunnen worden gebruikt. Je kunt achteraf via
https://racemap.com/upload je GPX, KML of TCX bestand uploaden. Gebruik de 6-tekens
tellende code die achter het =-teken staat in je persoonlijke app URL.

 

Voorbeeld:
https://racemap.app/redeem_key?key=
XXXXXX

 

LET OP: Leg 100 tot 200 meter extra af om zeker te zijn van een finishtijd,
gps-registratie met bovengenoemde sports trackers is niet 100% nauwkeurig!

 

Q: Hoe vaak kan ik deelnemen
aan het evenement?

A: Je kunt
eenmaal deelnemen aan het evenement.

 

Q: Kan ik mijn tijd
verbeteren?

A: Nee, de
app registreert eenmaal de afgelegde afstand. Als je opnieuw een afstand aflegt,
wordt er geen nieuwe tijd geregistreerd.

 

Q: Kan ik mijn afstand nog
wijzigen?

A: Nee, de
afstand is gekoppeld aan je virtuele startbewijs en de app URL. Je kunt de app
wel pauzeren en later hervatten, waardoor het mogelijk is om de afstand
bijvoorbeeld in stukjes op verschillende dagen af te leggen.

 

Q: Moet ik een bepaalde
route afleggen?

A: Nee,
juist niet! Kies een route in je eigen omgeving.

 

Q: Waar kan ik mijn
uitslagen vinden?

A: De
uitslagen vind je in de app in het Leaderboard.

 

Q: Wanneer ontvang ik mijn certificaat?

A: Het
certificaat is beschikbaar na afloop van het evenement. Je ontvangt een e-mail met een link naar het certificaat.

Helpdesk



Staat je vraag er niet tussen? Neem contact met ons op!